Veel gestelde vragen

Hier vindt u de meeste antwoorden per productcategorie. Mocht u toch nog een andere vraag hebben, aarzel dan niet contact met ons op te nemen.

Tourniquets

Wat is een tourniquet

Een tourniquet is een twee-, drie- of vierarmig draaihek (ook wel draaitrommel genoemd) dat wordt geplaatst voor de toegangscontrole of geleiding van personen.

Tourniquets worden gebruikt voor de toegangscontrole bij gebouwen, bedrijven, zwembaden, recreatieparken, sommige kermis- attracties en fitnesscentra. Door montage van een kaartlezer (toegangscontole) tegen de tourniquet wordt alleen toegang verleend aan personen die over een geldig pasje beschikken. Het binnenwerk van de tourniquet is voorzien van elektromagneten, waardoor de blokkering wordt opgeheven als een geldig pasje wordt gebruikt. Er zijn zowel lage tourniquets (billentikkers) als manshoge uitvoeringen (draaitrommels, deze worden bijvoorbeeld gebruikt bij de entree van voetbalstadions). Ook zijn er draaideuren in gebruik als tourniquet met name bij bedrijfsgebouwen om het personeel met pasje toegang tot het gebouw te verschaffen.

Tegelijk met het zorg dragen voor dergelijk eenrichtingsverkeer, kan middels een tourniquet ook het aantal personen worden geteld dat de tourniquets passeert, zoals gebeurt in attractieparken (bijvoorbeeld Villa Volta in de Efteling). De telling kan ook worden gerealiseerd door een 2-richtingstourniquet, al dan niet voorzien van kaartlezers.

Hoewel 'tourniquet' een Frans woord voor draaikruis of draaihek is, wordt het gebruikt als algemene aanduiding voor diverse poortjes die gebruikt worden voor de toegangscontrole van personen, waaronder diverse nieuwe designsystemen met schuifdeuren. 

Ook zijn er tourniquets waarbij geen pasje hoeft te worden gebruikt bijvoorbeeld in supermarkten waarbij men door een hekje moet. Dit noemen wij een supermarktpoortje, deze is zowel mechanisch als elektrisch verkrijgbaar.

Voor mensen met rolstoel of kinderwagen is er vaak in de directe omgeving een extra brede doorgang. Dit noemen wij een MIVA poort, wat staat voor MinderValide poort.

De tourniquet doet niks meer

Wanneer uw tourniquet het niet doet, adviseren wij u de tourniquet eerst van de stroom te halen en er daarna weer aan te zetten. Op deze manier voert u een reset uit van de tourniquet. Kijk ook goed wát het niet doet; is het de aansturing of is het de tourniquet zelf? U kunt dit simpel testen door een bruggetje op de sturing te zetten. Komt u er niet uit, dan kunt u ons gerust mailen of bellen.

Een onderdeel van de tourniquet is stuk, wat nu?

Via ons storingsformulier kunt u de storing doorgeven, u kunt hier tevens een foto uploaden. Zo krjigen wij heel snel een beeld van de situatie.

Welke aansluiting moet ik hebben voor het aansluiten van toegangscontrole?

Onze monteurs geven tijdens de montage aan waar de toegangscontrole op dient te komen en laten een handleiding achter. Het is afhankelijk van het type tourniquet, welke aansluitingen u nodig bent. Komt u er niet uit, dan kunt u altijd contact opnemen met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Welke aansluiting moet ik hebben voor het brandcontact?

Dit is afhankelijk van het type tourniquet. Onze monteurs geven tijdens de montage aan waar het brandcontact op dient te komen en laten tevens een handleiding achter. Komt u er niet uit, dan kunt u altijd contact opnemen met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Waar kan ik de afmetingen vinden van een tourniquet?

U vindt de afmetingen bij de tourniquet zelf; u kunt hiervoor de tekening downloaden. Kunt u geen tekening downloaden, dan vragen wij u ons Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. te sturen.

Kan ik onderhoud inplannen?

Als u niet beschikt over een onderhoudscontract, maar wel onderhoud wil laten uitvoeren, dan is dit mogelijk. Hiervoor hoeft u ons alleen maar te bellen en wij zullen het onderhoud inplannen. Na het onderhoud houden wij u op de hoogte van wat onze monteurs gedaan hebben.

IP- klasses

Vaak krijgen wij de vraag over verschillende IP klasses. Daarom hebben wij een duidelijk overzicht gemaakt over de verschillende IP klasses op een rijtje:

Een IP klasse is een tweecijferige aanduiding. Het eerste cijfer (minimaal 0 maximaal 6) informeert over de bescherming tegen aanraking van stroom voerende onderdelen en het binnendringen van voorwerpen en stof. Het tweede cijfer (minimaal 0, maximaal 8) informeert over de bescherming tegen het binnendringen van water.

IP23 is regenwaterdicht
IP44 is spatwaterdicht
IP54 is stofdicht en kan tegen een plensbui
IP55 is spuitwaterdicht
IP65 is stofdicht en kan tegen waterstralen
IP66 is waterdicht en is stofbestendig
IP67 is waterdicht en stofdicht
IP68 is het meest beschermd van alle IP waarden
IP68 is drukwaterdicht en stofdicht



Slagbomen

De slagboom doet niks meer

Wanneer de slagboom niks meer doet, vragen wij u de slagboom eerst uit en daarna weer aan te zetten. Dit kunt u doen door de slagboom een paar seconden van de stroom te halen en er daarna weer op te zetten. Ook kunt u kijken of de LED-lampen op de besturing of de LED-indicator op de buitenkant van de slagboom branden. Komt u er niet uit, dan vragen wij u contact op te nemen met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De slagboom sluit niet meer

Negen van de tien heeft dit te maken met de beveiliging. Wanneer de beveiliging niet in orde is, dan mag de slagboom niet dichtgaan. Controleer of u detectielussen of draadloze fotocellen als beveilging heeft. In het geval van draadloze fotocellen kunt u het beste de batterijen vervangen of de fotocellen schoonmaken. Bij een probleem met een detectielus kunt u het beste onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. raadplegen.

Kan ik ook onderdelen los bestellen?

Dat hangt er vanaf welk onderdeel u nodig heeft. U kunt hiervoor het beste onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. een mail sturen (tip: voeg foto's bij ter verduidelijking).

Hoe weet ik wat geregeld moet zijn als jullie een slagboom komen plaatsen?

Voor het monteren van een slagboom dient een aantal zaken geregeld te zijn. Wij leveren hiervoor altijd een tekening waarin exact staat wat u dient voor te bereiden, voordat de monteurs bij u op locatie komen. Heeft u nog niks ontvangen, vraag het de verkoper dan nog even; deze zorgt dat u snel en duidelijk antwoord krijgt.

Hoe groot is de fundatie van een slagboom?

Dit hangt van het type slagboom af, maar voor vele soorten hebben wij een standaard fundatie beschikbaar. U kunt de tekening vinden onder de producten; hierin staat ook aangegeven welke fundatie bij welke slagoom hoort. 

IP-klasses

Vaak krijgen wij de vraag over verschillende IP klasses. Daarom hebben wij een duidelijk overzicht gemaakt over de verschillende IP klasses op een rijtje:

Een IP klasse is een tweecijferige aanduiding. Het eerste cijfer (minimaal 0 maximaal 6) informeert over de bescherming tegen aanraking van stroom voerende onderdelen en het binnendringen van voorwerpen en stof. Het tweede cijfer (minimaal 0, maximaal 8) informeert over de bescherming tegen het binnendringen van water.

IP23 is regenwaterdicht
IP44 is spatwaterdicht
IP54 is stofdicht en kan tegen een plensbui
IP55 is spuitwaterdicht
IP65 is stofdicht en kan tegen waterstralen
IP66 is waterdicht en is stofbestendig
IP67 is waterdicht en stofdicht
IP68 is het meest beschermd van alle IP waarden
IP68 is drukwaterdicht en stofdicht



Toegangscontrole

Ik ben een beginner, zijn hier instructies voor?

Speciaal voor beginners hebben wij een document gemaakt om het systeem zo snel mogelijk te leren kennen. Natuurlijk bij meer vragen kunt u terecht bij onze support afdeling. 

Waar kan ik de software downloaden?

Voor de software van Paxton kunt u de volgende link gebruiken 'Download' (Nieuwste versie).

Wat is het verschil tussen een bedraad systeem en een stand-alone systeem?

Het verschil tussen een bedraad systeem en een stand-alone systeem is, dat u bij een bedraad systeem via de software gebeurtenissen, statussen etc. kunt bijhouden. Voor een stand-alone systeem geldt dat u alleen de kaarten toevoegt en verwijdert via een schaduwkaart. In dit geval worden geen gebeurtenissen bijgehouden.

Kunnen jullie ons systeem opnieuw in bedrijf stellen?

Dit is mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Zijn de updates gratis?

Ja, de updates van Paxton zijn gratis, maar worden niet automatisch uitgevoerd; dit dient u zelf te doen. U kunt het beste de nieuwste software downloaden en de handleiding goed door te lezen vóórdat u een update uitvoert.

Het is ook mogelijk om dit door onze support uit te laten voeren. Hiervoor kunt u het beste contact met ons opnemen.

Hoe voeg ik een gebruiker toe?

Klik hier voor het downloaden van de handleiding om te zien hoe u een gebruiker toevoegt.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

Als u bij ons een Paxtonsysteem heeft aangeschaft, dan staan wij altijd in het systeem als systeembeheerder. Vanwege de wet op de privacy is het niet toegestaan uw gegevens hierin op te slaan. Wij loggen voor u in en veranderen uw wachtwoord. Op deze manier kunt u toch altijd bij het systeem.

Wanneer u niet bij ons Paxton-systeem heeft aangeschaft, dan kunnen wij u helaas niet helpen aan inloggegevens. Neemt u in dit geval contact op met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., een oplossing is altijd te vinden.

Welke PC-systeemeisen gelden voor Paxton?

Via de volgende link kunt u de systeemvereisten vinden (systeemeisen). Controleer dit goed voor een correct werkend systeem. Komt u er niet uit, neem dan contact op met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Toegangscontrole via app

Klik hier voor meer informatie over de app van Paxton.

Wat zijn de verschillen van Paxton

Alle Paxton verschillen worden uitgelegd op deze pagina, hierin hebben wij een stuk gemaakt over alle verschillen tussen de systemen die Paxton te bieden heeft.

Intercomsystemen (3G/4G)

Wat voor SIM-kaart heb ik nodig bij een 3G-/4G-systeem?

Onze voorkeur gaat uit naar een KPN SIM-kaart voorzien van een klein abonnement. Wij leveren overigens intercomsystemen waar al een abonnement op zit voor 15 jaar. Wilt u hier meer over weten, neem dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met ons op.

Parkeersystemen

Hoe kan de automobilist zijn/haar parkeerkosten declareren?

Het is mogelijk het Dip&Go-systeem te voorzien van een bonprinter. Echter is zo'n component wel erg storingsgevoelig. Daarom is ons advies dat de automobilist dit het beste zelf kan regelen d.m.v. zijn/haar bankafschrift.

Hoe pas ik de parkeerkosten aan?

De software is erg eenvoudig en gebruiksvriendelijk gemaakt, zodat iedereen wijzigingen kan uitvoeren wanneer nodig.

Alarmsystemen

Kan ik zelf de batterijen vervangen?

Download hier de handleiding. Zoek uw component waarvan de batterij leeg is en volg de instructie. Binnenkort verschijnen ook korte uitlegvideo's.

Er is een PIR van de muur, wat nu?

Wanneer een PIR van de muur gehaald/geslagen wordt, per ongeluk danwel met opzet, krijgt u een sabotagealarm van de centrale. U kunt dit resetten door de PIR op te hangen (let erop dat het veertje weer correct wordt teruggeplaatst) en uw systeem twee keer in te schakelen. 

Er is een magneetcontact van de muur, wat nu?

Wanneer een magneetcontact van de muur gehaald/geslagen wordt, per ongeluk danwel met opzet, krijgt u een sabotagealarm van de centrale. U kunt dit resetten door het magneetcontact op te hangen (let erop dat het veertje weer correct wordt teruggeplaatst) en uw systeem twee keer in te schakelen.

Ik ben mijn gegevens kwijt, wat nu?

Als u uw gegevens kwijt bent, kunt u contact opnemen met ons kantoor. Vanwege de wet op de privacy is het niet meer mogelijk dat wij uw gegevens bewaren. Wij kunnen natuurlijk altijd een reset uitvoeren zodat u weer toegang heeft tot het systeem. Dit vereist echter wel een fysiek bezoek van onze monteur.

Wat gebeurt er als ik niet opneem bij een alarmmelding?

Bij een alarmmelding worden de door u opgegeven contactpersonen op de door u ingegeven volgorde benaderd. Reageert een contactpersoon niet, dan wordt binnen enkele seconden automatisch de volgende persoon op de lijst benaderd. Dit geldt voor zowel de virtuele als voor de bemande meldkamer.

Waar kan ik een handleiding vinden?

Via de volgende link kunt u de verkorte handleiding vinden.

Camerasystemen

Waar kan ik de software downloaden?

Bij de installatie van een camerasysteem zal onze monteur u altijd voorzien van de juiste software. Bent u deze kwijt, neemt dan contact op met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wat zijn mijn inloggegevens?

Door de wet op de privacy mogen wij uw gegevens helaas niet opslaan. Dat maakt dat wij niet wat uw inloggegevens zijn. Bent u uw gegevens kwijt, neem dan contact op met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Kan ik mijn camera ook besturen?

Op cameragebied zijn verschillende types te krijgen. Het is dus afhankelijk van welk type camera u heeft. Wij hanteren wel vaak een camera met zoomlens; dit houdt in dat u op afstand kunt in- en uitzoomen. Als u een PTZ-camera heeft, dan kunt u ook naar links en rechts (be)sturen.

Hoeveel camera's kunnen op een recorder?

Dit is afhankelijk van het type recorder. Voor meer informatie m.b.t. het type recorder en de beschikbare vs. gewenste hoeveelheid camera's, neemt u contact op met ons kantoor.

Is er een handleiding van mijn camerasysteem?

In verband met een brede levering van camerasystemen, raden wij u aan contact op te nemen met onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Voor elk camerasysteem is een handleiding beschikbaar.


STAAT UW ANTWOORD ER NIET TUSSEN? NEEM CONTACT OP MET ONZE Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Tel:
    +31 (0)58 845 71 00
  • E-mail:

    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • Adres:

    Ceresweg 20A
    8932 BJ Leeuwarden

Blijf up-to-date en schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Adres


Ceresweg 20A

8938 BG Leeuwarden

058 845 71 00